Den, kdy jsem se naučil žít 
(Laurent Gounelle) 

 Knihy se staly za poslední období součástí mého každodenního života. Tak jako si někdo nedokáže představit den bez kávy, tak já si nemůžu představit den bez knihy. Nadpis tohoto článku je i název knihy, kterou jsem dnes dočetla. 
  Tato kniha mě dostala už při prvních stránkách, zatáhne vás do děje a vy už se nemůžete dočkat, jak to bude dál. Příběh pojednává o několika lidech, kteří mají určitý pohled na svět a určitá okolnost a propojenost všech postav jim do života přinese nový pohled a zamyšlení se nad svým dosavadním životem. Kniha je skvělá v tom, že pomocí všech postav sem se zamýšlela i nad svým životem, pochopila jsem spousta věcí, a tak jako oni přicházeli na to co dělají v životě špatně, nebo na věci co jim nepřináší štěstí postupně začnete o sobě přemýšlet taky. 
  V knize jsou myšlenky, které jsem si musela přečíst i několikrát, abych se zamyslela a pochopila, že autor má skutečně pravdu. 
Kniha mi potvrdila jen co jsem psala v minulém článku, poslouchat sám sebe, je to nejdůležitější a chce to čas i trpělivost se naučit poslouchat náš vnitřní hlas.
Okolí a celkově společnost nám pomyslně udává, jak člověk má vypadat a jak se má chovat, aby ho společnost přijala. Jenže nastává problém, když člověk nedělá stejné věci jako ostatní. Uvedu jeden jednoduchý příklad. 
  Já kávu nepiju, nikdy jsem ji k životu nepotřebovala, ale dám si ji jednou za čas, když na ni mám opravdu chuť. A tady nastává ten obrat. Přijde nespočtené množství otázek, proč nepiju  kávu a jak můžu přežít den bez kávy. Je to vlastně naprostá drobnost, jen člověk nedělá věci, které dělá většina a lidem to přijde nepochopitelné, protože to dělají všichni. Teď mě napadá otázka.
Pijí lidi kávu, protože oni opravdu chtějí nebo z důvodu, že to dělá každý?
Je to úplně banální věc, je to jen káva a už to mezi lidmi udělá určitou vlnu otazníků. 
  Tato kniha přesně poukazuje, aby lidi dělali to co je dělá šťastnými, co opravdu chtějí dělat oni sami i kdyby to okolí nepřijalo. Ten náš vnitřní pocit je nejdůležitější. 
Knihu doporučuji všem, kteří se rádi zamýšlí nad svým životem.
Dnes nebudu dávat radu na závěr, všechny rady a myšlenky se dočtete v knize a já tento článek zakončím citátem z knihy..


,,Kdo má vládu sám nad sebou, je mocnější než ten, kdo vládne celému světu" (Buddha) 



  


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu